Kobi İş Geliştirme Ajansı

Kobi Ajansı

Pazarlama Nedir?


Geniş anlamda pazarlama, malın üretiminden tüketilmesine kadar, mal akımını kolaylaştırıcı işlemlerin bütünü olarak tarif edilebilir. Pazarlama dar anlamda bir işletmenin ürettiği mal ve hizmetlerin piyasaya sürülmesi anlamına gelir. Geniş anlamda ise malın üretiminden tüketilmesine kadar mal akımını kolaylaştırıcı işlemlerin bütünü olarak tarif edilebilir. Pazarlama bir işletmenin asli fonksiyonudur. Malı veya hizmeti üretmenin nihai gayesi satış yaparak kar sağlamaktır. Dolayısı ile işletmenin istihsal, finansman, muhasebe ve yönetim gibi diğer faaliyetleri pazarlamaya hizmet eder. Kısaca, bir işletmenin can suyudur diyebiliriz.

Pazarlama Nedir?

Bir malın uygun şekilde pazarlanabilmesi için öncelikle bir piyasa ve talep araştırmasına ihtiyaç vardır. Daha sonra belirlenecek piyasa payı ölçüsünde reklam ve diğer araçlar ile malın sürümü cihetine gidilir. Satış çeşitli tedbirlerle tahrik edilir. Pazarlama politikası malın kalitesi, tanıtımı, fiyatlandırılması, tüketici sevk ve tercihlerine uydurulması için yapılan ayarlamalardır. Ayrıca, pazarlamayı besleyen en önemli kavram etkin reklam çalışmalarıdır.

Bu politikadaki başarı karlılığı doğrudan etkiler.

Satış ve pazarlamanın bu yeni konsepti; Son kullanıcı ile fiziksel mecralarda yüz yüze gelen (restoranlar, marketler, oteller gibi) her marka için uygundur. Ana odak ise genellikle mobil teknolojidir. Lokasyon bazlı uygulamalarla son kullanıcıya bildirim göndermek, etkileşime girmek ve özel kampanya oluşturmak en çok kullanılan yöntemdir. Fiziksel olarak yakın olunan mekanlardan online bildirimler almak ve bu mekanlara uğrama sıklığını olumlu yönde artırıyor. Google'a göre lokasyon bazlı reklamlar tüketicilerin %32’sini bu mağazaları ziyaret etmeye ve kampanyalı ürünleri satın almaya ikna ediyor. Bu konuda, hazırlanan bir rapor; ABD'li tüketicilerin yüzde 40’tan fazlasının cep telefonlarını bir perakendecinin en yakın mağazasını aramak için kullandıklarını ortaya koydu.

2015 Microsoft Dijital Eğilim Raporu; Tüketicilerin yaklaşık yüzde 50'sinin ''fiziksel dünyaları ile kesintisiz entegrasyon olanağı sağlayan markalar ile etkileşime geçme ihtimalinin yüksek olduğunu'' keşfetti. Bu sonuçlar karşısında pazarlamacılar da elbette boş durmadı ve fijital pazarlama için oldukça çeşitli kampanya oluşturdu.

Yorum Gönder

0 Yorumlar